Kledingwinkels

Chatkracht kan de klantenservice van kledingwinkels deels ontnemen door een chatfunctie te implementeren op de website. Hiermee zal de chatfunctie een toegevoegde waarde hebben voor bedrijven uit deze sector.  

Er zijn kledingwinkels die een vrij bescheiden assortiment op de website laten zien omdat het vaak tijd kost om steeds nieuwe producten op de site te blijven updaten. Klanten willen vaak weten of er bepaalde kleding aanwezig is in de winkel. Voordat ze een bezoek brengen aan de winkel kunnen ze voorafgaand aan het bezoek contact opnemen om te kijken welke producten aanwezig zijn. Klanten kunnen deze vragen stellen via de chat en ontvangen binnen 30 seconden de eerste reactie. Hierna zal de chatspecialist in het kenniscentrum op zoek gaan naar antwoorden. Waarna de klant goed geholpen is kan de klant de volgende dag langskomen. Als de vraag niet meteen is beantwoord dan zullen de contactgegevens van de klant gevraagd worden. Deze zullen naar het bedrijf worden toegestuurd zodat het bedrijf zelf alsnog de klant kan informeren. Wanneer het eerste (chat) contact al snel is gelegd zijn klanten eerder bereid om deze contactgegevens achter te laten.  

Er zijn ook kledingwinkels die de website steeds up to date houden. Hier zullen waarschijnlijk minder vragen komen over het assortiment. Echter kan uit ervaring verteld worden dat er dan andere vragen gesteld zullen worden. Zo kan het zijn dat klanten vragen hebben over de maat, over de stof, over de betaling, over de verzending, en ga zo maar door. Als klanten in de laatste stap van het betaalproces vastlopen willen ze internet nog wel eens afsluiten. Als klanten direct contact kunnen hebben met de klantenservice dan kan dit probleem meteen verholpen worden.  

Al met al is een chatfunctie een ideale toevoeging voor uw bedrijf. De kosten kunnen makkelijk terugverdient worden wanneer er een aantal leuke leads vanuit onze kant binnenkomen.  

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*